Teknoloji

Bağımsız Oyunların Ses Tasarımı Nasıl Bu Kadar İyi Oluyor?

Bağımsız oyun stüdyoları ses tasarımı konusunda yeteneklerini özgürce uyguluyorlar. Bu da onları ses konusunda öne çıkarıyor.

Bağımsız Oyunların Ses Tasarımı Nasıl Bu Kadar İyi Oluyor?
10-03-2024 22:32

Indie ÖZETİ| (bağımsız) oyun stüdyolarının kısıtlı kaynakları vardır. Geliştirdikleri oyundan ilk etapta hiçbir gelir kaynağı olmadan oyun üretmeyi sürdürmek zorundadırlar. Bu stüdyoların aynı zamanda ekipte çalışan sayısı da azdır.

Bu tür engeller daha az kişinin daha çok rolü üstlenerek oyunun geliştirilmesini devam ettirmesi anlamına da geliyor. Buna ek olarak ekipteki kişi sayısının az olması aynı zamanda hızlı beyin fırtınasını ve aksiyon almayı hızlandırıyor.

Bağımsız oyun stüdyolarının, oyunu para kazanmak amacıyla yapmamaları oyunun daha özgür bir şekilde geliştirilmesine ve yaratıcılığa daha fazla olanak tanıyor. Sizce bu özgürlük ses tasarımına nasıl etki ediyor? 

MadRooster'ın kurucusu Feridun Emre Dursun bu konuyla ilgili bazı soruları Webtekno için yanıtladı. İşte sorularımız ve cevapları:

Indie oyun stüdyoları genellikle sınırlı kaynaklara sahiptir. Bu durumda nasıl bu kadar etkileyici ses tasarımı yapmayı başarıyorlar?

Galvanic Games'in ofisi

Indie oyunlarda eğer büyük bütçeler konuşulmuyorsa genelde süreç herkesin kendi alanına odaklandığı ve işin sahibi olduğu bir formatta ilerliyor. Bu dinamikler de zamanla kendini buluyor.Bağımsız geliştirici, kafasında tasarladığı ve belki prototipini ürettiği oyun için iyi bir ses dünyası tasarlayabileceğini düşündüğü kişilerle temas kurarak projeye inanmalarını sağlayan taraf olabiliyor. Birçok besteci ve ses tasarımcı için oyun alanı, onlar oyun oynamayı sevdiği için için ilgi çekici bir alan oluyor.Dolayısıyla maddi anlamda büyük beklentiler içinde olmadan, hızlıca ürüne dönüşebilen ve yaratıcılık noktasında daha esnek hissedebildikleri bir alanda çalışma konusunda istekli olabiliyorlar. Tabii bu da oyunun ses dünyasına yansıyor.

Büyük stüdyolar ile karşılaştırıldığında, indie geliştiricilerin ses tasarımına yaklaşımı nasıl farklılık gösteriyor?

Dave the Diver oyunu kapak

Indie geliştiriciler eğer tamamen ses ve müziğe odaklı biriyle çalışmıyorlarsa genelde ekibin içinde sesten az da olsa anlayan biri bu işi üstlenebiliyor. Bunu yaparken de stok ses ve müzik kütüphanelerine başvurarak el yordamıyla süreci kurtarmaya çalışıyorlar. Öğretmenlerimden öğrendiğim ve hayatımda yer eden bir şey var ki o da bir zincirin en zayıf halkası kadar güçlü olduğu.Eğer oyunun grafikleri çok iyi bir düzeydeyken ses dünyası rahatsız edici ise bu, oyuncunun oyunu kapatmasına sebebiyet verebiliyor. Hatta bu durumun çoğu zaman farkında bile olunamıyor çünkü ölçülebilen bir değeri yok. Diğer halkalar güçlendikçe ses ve müzik için de kendi ekiplerinin oluştuğu bir süreç mümkün.Örneğin sektördeki ilk deneyimimde 15 kişilik bir indie oyun şirketinde 4 kişilik ses ve müzik ekibi olarak çalışıyorduk. Daha büyük çaptaki ve hatta AAA oyun üreten şirketlere baktığımızda genelde ekiplerinin içerisinde zaman zaman 10 kişiyi bulabilen ses ve müzik ekipleri barındırabiliyorlar. Duruma göre bu hizmeti outsource etmek (dışarıdan temin etmek) geliştiricinin omzundan epey bir yükü alabiliyor. Prodüksiyonun büyüklüğüne ve ekibin yaklaşımına bağlı çözümler farklılaşıyor.

Bağımsız oyunlar genellikle büyük stüdyolara göre daha yenilikçi ve deneysel olabilir. Bu durum ses tasarımını nasıl etkiliyor?