ChatGPT ÖZETİ| gibi üretken yapay zekâ teknolojileri, oyun sektöründe özellikle bağımsız oyun geliştiricilerinin çalışmalarında kullanılmaya başladı. Geliştiriciler, yeni bir oyunu fikir aşamasından kodlamasına ve hatta dünyadaki karakterlerin konuşmalarını yazmasına kadar ChatGPT’den faydalanmaya başladı.
Peki, oyun dünyasının en dev ismi olan Rockstar’ın çatı şirketi Take-Two Interactive, bu konu hakkında ne düşünüyor? Take-Two CEO’su, şirketin çeyrek raporunun paylaşıldığı toplantıda yapay zekâ teknolojileri hakkında önemli açıklamalarda da bulundu.
“Take-Two en başından beri yapay zekânın içinde ve bu konuda lider”
Take-Two CEO’su, yapay zekâ hakkındaki düşüncelerini dikkat çeken bir açıklamayla aktaryaba başladı. CEO Strauss Zelnick, yapay zekâ ve makine öğrenimini bir oksimoron olarak değerlendirirken Take-Two’un bu alanlarda tarihi boyunca aktif olduğunu ve lider olduğunu vurguladı.
Yapay zekâdaki son gelişmelerin kendileri için de heyecan verici olduğunu belirtse de, buna şaşırmadıklarını da ifade etti. CEO, yapay zekâyı araç olarak gördüğünü ve temelde “daha iyi ve daha verimli araçlar” olduklarını söyledi.
Asıl soruya gelelim: Yapay zekâ, oyun yapabilir mi? Take-Two CEO’suna göre imkânı yok:
“Keşke yapay zekâdaki ilerlemelerin hit yapmayı kolaylaştıracağını söyleyebilseydim, tabii ki olmayacak. Hitler bir akıl tarafından yaratılır. Veri kümeleri artı bilgi işlem artı büyük dil modelleri, akıl anlamına gelmez. Akıl, insanların alanıdır ve bu şekilde kalacağına inanıyorum.”Bir diğer deyişle Take-Two CEO’su, yapay zekâya ‘zekâ’ denilmesine karşı çıkan tarafa katıldığını da ilan etti.
Editor : Şerif SENCER