
Oyun ÖZETÄ°| yayınları ve oyun deneyimleri her ne kadar vazgeçemediÄŸimiz ÅŸeyler olsa da özellikle oyun izlerken bu deneyimi sadece ikinci elden yaÅŸayabiliyoruz. Razer, bu durumu deÄŸiÅŸtirmek için haptik adı verilen titreÅŸim modüllerinin de iletilebilmesini saÄŸlayan Project Esther adlı yeniliÄŸi ve bu özelliÄŸin kullanıldığı oyuncu minderini Mobile World Congress'te duyurdu.Â
Çepeçevre oyun deneyimi
Haptikler, dokunma aracılığıyla bilgisayar tabanlı uygulamalar ile iletiÅŸime geçilebilmesi için kullanılan araçlar olarak biliniyor. Özellikle oyun alanında çok kullanılan bu teknoloji, yapımların daha derin bir ÅŸekilde deneyimlenebilmesini saÄŸlıyor. Razer da bu sensörlerdeki verilerin iletilebilmesi için çalışıyor. Bu teknoloji ile birlikte oyunların izlenmesinde de daha derin bir deneyim yaÅŸanacak, oyunlar da daha üst bir seviyeye çıkacak.Â
Razer bu teknolojinin kullanıldığı bir de minder tanıttı. HD Haptics Gaming Cushion, bu teknoloji için geliÅŸtirilmiÅŸ olan özel bir demo yarış oyunu ile birlikte Mobile World Congress'te gösterildi. Razer Kraken HyperSense V3 baÅŸlığın modifiye edilmesiyle oluÅŸturulan ve 20 uç noktasına sahip minder, demo yarış oyununda motor gürültüsünden aracın lastik aşınmasına kadar farklı deneyimleri bir arada yaÅŸatıyor.Â
Bu teknoloji ileride oyunların daha farklı alanlarda da geliÅŸmesini ve oyun deneyimini farklı ÅŸekillerde çeÅŸitlendirmeyi saÄŸlayacaktır. GeçmiÅŸte sadece görme duyumuza hitap eden, zaman içerisinde kulaklarımıza da hitap etmeye baÅŸlayan oyunların bir sonraki hedefi, titreÅŸim gibi teknolojilerle dokunma hissi olacak.Â
Editor : Åžerif SENCER