USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000
Teknoloji

Meta, merakla beklenen VR başlığı üretmekten vazgeçti!

Meta, 2027'de piyasaya sürülecek olan karma gerçeklik başlığını iptal etti. Peki, neden böyle bir karar alındı?

Meta, merakla beklenen VR başlığı üretmekten vazgeçti!
23-08-2024 20:32
Google News

Meta, ÖZETİ| teknoloji dünyasında büyük beklentiler yaratan 2027 yılında piyasaya sürülmesi planlanan karma gerçeklik (Mixed Reality) başlığını iptal etti. Karara baktığımızda bu, Meta'nın üst segment karma gerçeklik cihazlarına yönelik büyük hedeflerinden vazgeçtiği şeklinde yorumlanıyor. Karma gerçeklik, gerçek dünya ile sanal dünyayı birleştirerek yeni bir görsel deneyim sunan bir teknoloji olarak tanımlanıyordu. Yani bu yeni teknoloji, hem sanal gerçeklik (VR) hem de artırılmış gerçeklik (AR) avantajlarını bir araya getirecekti. Peki neden iptal edildi?

Meta, 2027'de piyasaya sürmeyi planladığı karma gerçeklik başlığını iptal etti

Aslında Meta'nın bu kararına dair ilk ipuçları, şirketin 2023 yılının Kasım ayında başlattığı ve “La Jolla” kod adıyla bilinen bir üst düzey başlık projesine dayanıyor. Bu proje, başlangıçta yüksek çözünürlüklü ekranlar ve “Codec Avatars” olarak adlandırılan son derece gerçekçi avatar teknolojisi gibi özelliklerle donatılmış, iş dünyasında ve özellikle metin görüntüleme konusunda mükemmel performans gösteren bir cihaz olarak tasarlanmıştı.

“La Jolla” projesi, Meta'nın Quest Pro serisinin devamı niteliğinde olacak şekilde planlanmıştı ve arka pil tasarımını koruyarak, kullanıcılara uzun süreli kullanımda daha dengeli bir deneyim sunmayı hedefliyordu. Ancak, son gelen bilgilere göre Meta, bu iddialı projeyi rafa kaldırdı ve 2027 yılı için planlanan lansmandan vazgeçti.

Meta Quest 3'ü harici monitöre dönüştüren özellik geldi!

Meta Quest 3'ü harici monitöre dönüştüren özellik geldi!

Meta Quest 2, 3 ve Pro VR başlıkları harici bir ekran olarak kullanmaya izin veren HDMI Link uygulaması geldi.

Meta'nın bu kararı, şirketin VR ve AR pazarındaki stratejilerini değiştirdiğini gösteriyor. Özellikle Apple'ın Vision Pro gibi rakip cihazlarla rekabet edebilmek için Meta'nın daha sağlam ve ileriye dönük bir planlama yapması gerektiği düşünülüyor. Şirket, gelecekteki adımlarını belirlerken, bu tür projelerde karşılaşılan teknik zorlukları ve pazardaki değişen dinamikleri göz önünde bulunduruyor olabilir.

Meta'nın bu hamlesi, karma gerçeklik başlıklarına dair beklentileri olan kullanıcılar için hayal kırıklığı yaratabilir, ancak şirketin uzun vadede daha yenilikçi ve ulaşılabilir ürünler geliştirmeye odaklanması olası görünüyor.

Sizce Meta'nın bu kararı doğru mu? Yorumlarınızı aşağıdaki alanda paylaşabilirsiniz!

karma gerçeklik başlığıMeta Quest 2 Meta Quest Pro
Editor : Şerif SENCER
SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
TEKNOLOJİ TÜMÜ
Neden Aşırı Düşünüyoruz?
Neden Aşırı Düşünüyoruz?

Günümüzde “overthink” adı altında çok fazla düşünceye maruz kalıyoruz. Sosyal ilişkiler de bu düşüncelerin bir parçası. İnsanlar ne der, ne düşünür gibi düşünceler etrafta kol geziyor.

ARŞİV ARAMA
PUAN DURUMU TÜMÜ
ANKET TÜMÜ
Asgari Ücret En Az Ne Kadar Olmalı?
NAMAZ VAKİTLERİ
Gazete Manşetleri
Yol Durumu