Beşiktaş ÖZETİ| Teknik Direktörü Valerien Ismael'in kolundaki kırmızı bilekliğin anlamı merak ediliyordu. Ismael'in taktığı bileklik, kabala bileziğine benzetildi. Bir inanışa göre bu kırmızı bileklikler, takan kişiye iyi şans getirip, onu tüm kötülüklerden korur.
Fransa doğumlu olan Ismael, daha önce taktığı bileklikle ilgili soruya, "Elimdeki bileklik nazarlık anlamına geliyor." demişti.
Kabalaya göre yedi düğüm ile bağlanması gerekiyor
Kabala bileziği, İbrani Kraliçesi Rachel'in türbe örtüsünden kesildiği iddia edilen kırmızı iptir. Kabalaya inananların, inancına göre, bu ip sol el bileğine, kabala duası ile yedi düğüm atılarak bağlanır.
Dünyaca ünlü isimlerin bileğinde var
Leonardo Di Caprio, Angelina Jolie ve Michael Jackson gibi dünyaca ünlü birçok ismin daha önce bu bilekliği taktığı görüldü.
Beşiktaş'ın Fransız çalıştırıcısı Valerien Ismael'in de siyah-beyazlı takıma imza attığı günden bu yana kırmızı bilekliğini hiç yanından ayırmaması dikkat çekti.
Uzak Doğu'da "Kaderin Kırmızı İpliği" deniliyor
Kırmızı iplik ayrıca, Uzak Doğu inançları ve mitolojilerinde geçen bir imgedir. Çin kaynaklı efsanelere göre birbirinin kısmeti olan kişilerin ayak bileklerini kırmızı bir iplikle bağlanır, kişi eninde sonunda kısmeti olan ve bu kırmızı iplikle bağlı olduğu şahısla evlenir. Japon efsanelerinde genelde kırmızılı ipliğin ayak bileği yerine sonunda birlikte olacak çiftlerin serçe parmaklarına dolandığına inanılır. Kaderin kırmızı ipliği imgesi özellikle Uzak Doğu kültüründe yer edinmiştir ve çeşitli manga, şarkı, video oyunu gibi eserlerde görülebilir.
Valerien Ismael Kimdir?
Valerien Ismael, 28 Eylül 1975 yılında Fransa'nın Strasbourg kentinde dünyaya geldi. Ismael, futbola doğduğu şehrin takımı olan Strasbourg'un altyapısında başladı. Strasbourg, Crystal Palace, Lens, Werder Bremen, Bayern Münih ve Hannover gibi ekiplerde forma giymiştir. Teknik Direktörlük kariyerine, Hannover 96 2'de başlamıştır. Ardından Wolfsburg 2, Nürnberg, Wolfsburg, Apollon Smyrnis, Lask Linz, Barnsley ve West Bromwich'te görev yapmıştır.
Editor : Şerif SENCER