2002 ÖZETİ| yılında İtalya'da bir grup arkadaş, rol yapma oyunları ile aksiyon-platform oyunlarını birleştirdikleri Kien adlı bir oyun için geliştirme sürecine başladı. Nintendo'nun Game Boy Advance adlı el konsolu için çalışan ekip, projeye ilk başladıklarında oyun geliştirme konusunda hiçbir şey bilmiyordu.
Yine de iki yıl boyunca sıkı bir şekilde çalışan ekip en sonunda Kien'i tamamlamayı başarmıştı. Öte yandan o dönemde oyunlar internetten indirilemiyordu ve ekibin çok sayıda oyun kartuşu alması, oyunu yüklemesi ve dağıtımını çözmesi gerekiyordu. Bu yüzden de proje bir süreliğine rafa kaldırıldı.
22 yıl sonra bir şans daha
Orijinal ekibin tamamı zaman içerisinde kendi yollarına gitmiş olsa da, geride bir kişi kaldı: Oyun Tasarımcısı Fabio Belsanti. Belsanti, son dönemlerde eski oyun konsollarına yönelik ilginin yeniden artması ile birlikte Kien'e yeni bir şans vermeye karar verdi.
Bu akımı müzik sektöründe kasetlere ve plaklara yeniden rağbet gösterilmeye başlanmasına benzeten Belsanti, bu durumun nedeni olarak da nostalji ve merak hissini gösterdi. Incube8 ile birlikte çalışan Belsanti, oyunu GBA gibi klasik konsollara da sunmayı başardı. Böylece Kien, 22 yıllık gecikmeyle tüm zamanların en çok geç kalmış yapımları arasındaki yerini aldı.
Editor : Şerif SENCER